SEA

“SEA is goed om te doen, maar het kan altijd beter. ideaal voor de korte termijn, maar niet voor de lange termijn.”

SEA is eigenlijk het tegenovergestelde van SEO. Waar SEO echt gaat om goede content, is dat bij SEA niet zo. SEA staat daarbij voor Search Engine Advertising. Dit zijn in feite de gerichte reclames waarbij er betaald wordt per klik. Google Adwords is een bekend voorbeeld. 

SEA en de kosten

Zelf zijn er zelf dan ook geen fan van. Kan ook niet anders, anders hadden we het bedrijf wel SEA en Zo genoemd. Kort gezegd komt dat door de kostenstructuur. Voor het goed zetten van een campagne is werk vereist. Aan het begin van de looptijd heel veel, daarna steeds minder. Na 3 maanden zou je eigenlijk geen kosten meer moeten maken aan het bedrijf die het voor jou opzet. In de praktijk weten we uit ervaring dat dit niet zo is, en dat dit doorlopende maandelijkse kosten zijn, terwijl er geen werk meer wordt uitgevoerd.

SEA kosten per klik

Maar er zijn natuurlijk wel de doorlopende kosten per klik. Waar dit ooit onschuldig begon met een paar cent per klik, worden er in sommige takken van sport enkele euro’s, of zelfs tientallen euro’s, per klik betaald. En dat is prima voor een kortlopende actie, maar niet om continue nieuwe klanten mee te werven. Tenzij jouw verdienmodel zo gunstig is dat dat niet uit maakt. 

SEA doet SEO en Zo niet zomaar

Wij kiezen er dan ook bewust voor om SEA tot een minimum te beperken voor onze klanten. In zoverre hanteren wij de werkwijze dat het alleen ter ondersteuning is van de SEO. Zo is het immers ook bedoeld geweest in het verleden. Daarmee laten we meer verdiensten links liggen om onze klanten beter te kunnen helpen. Maar als het niet noodzakelijk is raden wij het altijd af. De enige reden dat het noodzakelijk is om Adwords te gebruiken is bij kortlopende acties. Wat andere bedrijven je ook wijs willen maken.

SEA

Wat mag je verwachten van onze SEA:

Goede onderhouden campagnes, die gericht zijn opgezet. Wij passen voor budget verspilling.

Goede ondersteuning. Zien wij dingen die anders kunnen, dan stellen wij ze voor. Aan jou de keuze of je dat ook wilt. Zijn wij het ergens echt niet mee eens, dan zeggen wij dit en zeggen je daar ook meteen bij waarom. Dit verwachten wij ook van jou! En heb je ideeën, roep ze vooral. Dan geven wij de feedback.

Niet langer dan 3 maanden kosten aan ons. Langer moet niet nodig zijn, want je zou dan al lang de maximale efficiëntie bereikt moeten hebben. Hierna is bijsturing niet meer nodig. Iedereen die je verteld dat dit wel zo is, is in feite niet eerlijk

Betalingen achteraf. De eerste factuur kun je pas verwachten als alles live staat. Dan zie je in ieder geval ook waarvoor je betaald. Daarna worden de facturen maandelijks verstuurd.

Geen kleine lettertjes, want onze Algemene Voorwaarden zijn groot geschreven en het zijn er niet al te veel. Wij nemen duidelijk onze verantwoording en verschuilen ons nergens achter. De consequentie is wel dat wij dat ook van onze klanten verwachten!

Jij blijft eigenaar van jouw campagne. Wij bouwen hem, maar ze zijn voor jouw bedrijf. We gebruiken geen gijzelingspraktijken, waarbij je klant moet blijven. Wij gaan ervan uit dat onze service voor zich spreekt.

Heb je interesse? Kijk dan eens op de volgende pagina: Onze Werkwijze of vul hieronder het contactformulier in.

Naam (verplicht)

E-mailadres (verplicht)

Website (verplicht)

Bericht

Klanten voor wie wij ons graag inzetten:

Auto Motor Klassiek Inkt Collect Bor Boomverzorging Rubenboerbouw Roode Meubelspuiterij